Pohyb. Nerovná sa tréning a šport.

Pohyb je jednoducho ďaleko viac. Je to predovšetkým opak nečinnosti, sedenia a nášho pasívneho životného štýlu. Tréning a šport sú druhou stranou mince s názvom regenerácia.
Zistiť viac
Pohyb je jednou z 3 častí FitHero Výzvy

Základné návyky

Sedenie sa stalo bežnou súčasťou našich životov. Jedným z hlavných škodlivých návykov. Pohyb je vyvážením sedenia a inej nečinnosti. Tréning a šport je dôležitý, rovnako ako je dôležitá aj regenerácia po nich. Vytvor si zdravé pohybové a regeneračné návyky a pravidelne ich dodržiavaj.
Nečinnosť a pohyb
Sedenie je najvýraznejšou nečinnostou v našom živote. Bežne sedíme viac ako 8 hodín a niektorí z nás dokonca aj viac ako 12 hodín denne. Pritom už viac ako 5 hodín sedenia je pre nás nebezpečných. Dôležité je preto sedieť čo najmenej a čo najviac sa hýbať. Potlačenie nečinnosti počas dňa tvorí základ pohybu. Pre zvládnutie obmedzenia nečinnosti pridaj do každého dňa nielen krátke či dlhšie prechádzky, ale aj rýchlu chôdzu.
Aktivita, šport a tréning
Až následne ti odporúčame pustiť sa do športu a tréningu. A to dokonca až potom ako si preveríš schopnosti svojho tela u fyzioterapeuta, zvládneš cvičenia na mobilitu aj stabilitu a naučíš sa základné pohybové vzory. Ideálne so skúseným trénerom. S pohybovými vzormi, vytvorením aeróbneho a kondičného základu a plnohodnotným tréningom ti však v rámci možností pomôžeme aj na diaľku.
Regenerácia
Regenerácia ide ruka v ruke so športom, aktivitou a tréningom. Jedno bez druhého by nemalo existovať. Hlavne v prípade, že chceš dosiahnuť dobré výsledky, športovať, trénovať či hýbať sa dlhodobo a bez zranení. Len vďaka správnej regenerácii si tvoje telo vrátane hlavy oddýchne a pripraví sa na ďalšiu záťaž.
Meranie pokroku
Sledovanie a meranie pokroku a vlastných výsledkov je základom nielen pre motiváciu, ale aj pre osobnú spokojnosť. Tvorí tiež dôležitý podklad pre vyhodnocovanie a úpravu návykov i dlhodobých plánov. Naučíš sa merať svoj pokrok nielen v tréningu, ale aj v ostatných návykoch, ktoré sú vzhľadom na množstvo a opakovania ďaleko dôležitejšie pre tvoju budúcnosť.
639
Video cvikov
15
Tréningových plánov
Viac o obsahu
Názory našich prvých používateľov

"Až pri FitHero Výzve som pochopil, že to že trénujem takmer každý deň nemá žiadny zmysel. Zameral som sa preto viac na pohyb a baví ma to."

Čo ma asi najviac potešilo? Jednoznačne perfektne spracované základné pohybové vzory a možnosť poslať video na analýzu. Trénera si dlhodobo nemôžem dovoliť. A FitHero stojí na mesiac menej ako 1 hodinu s ním. Jednoznačná voľba pre tých, čo jednoducho na tréning s trénerom nemajú a nechcú začínať sami.
Anni W.
Páči sa mi, že FitHero Výzva ponúka všetko potrebné k tomu, aby som mohla ihneď začať a venovať sa plneniu mojich úloh naplno. Navyše tréningová aplikácia je zatiaľ najlepšia čo som skúšala, hlavne vďaka parádnym tréningom.
Anni K.
Trénujem s trénerom, no napriek tomu používam FitHero web. Vďaka nastaveniu vlastného plánu získam všetky ostatné úlohy mimo tréning. Navyše môj tréner má prehľad o tom ako napredujem aj v ostatných oblastiach, ktoré sú pre moje výsledky dôležité.
Anni L.

Čo ešte v časti pohyb nájdeš?

Pohyb vo FitHero Výzve obsahuje nielen množstvo videí technicky správne prevedených cvikov, ale aj kvalitne zostavené tréningy a na seba nadväzujúce tréningové plány. Súčasťou sú tiež elektronické dokumenty s prehľadne spracovaným obsahom a samotné pohybové návyky spracované do denného plánu.
639
CVIKY
140
TRÉNINGY
15
PLÁNY
FitHero aplikácia

Prehľadný obsah

Cviky s videom a inštrukciami, kvalitne spracované tréningy prehrateľné vo FitHero aplikácii, plány, dokumenty a úlohy.
VYTVORIŤ ÚČET
3 rozhodujúce oblasti
Všetky tri oblasti sú rovnako dôležité. Žiadna z nich nemá prioritu pred inou. Zameraj sa preto na vytvorenie návykov v každej z nich bez rozdielu.
Výživa
Zníženie toxicity, tráviaci systém, živiny a pitný režim.
Viac o výžive
Pohyb
Menej sedenia, viac pohybu, tréning a kvalitná regenerácia.
Životný štýl
Zvládanie stresu, pobyt vonku, rodina a čas pre seba.
Viac o životnom štýle
Viac o výzve

Často kladené otázky

Napíš nám
Nenašiel si odpoveď na svoju otázku?
Pošli nám správu
Dlho som necvičil, môžem podľa FitHero Výzvy začať ihneď cvičiť?
Tento postup ti rozhodne neodporúčame. Ešte predtým ako sa pustíš do tréningu, mal by si sa najskôr začať "výdatne" hýbať. Obmedziť nečinnosť, menej sedieť, viac chodiť, snažiť sa pohyb zapojiť do celého svojho dňa. Až potom môžeš uvažovať o cvičení. Ako vo FitHero hovoríme, ak dlho necvičíš si ako rozladené piáno. Na jeho naladenie musíš najskôr zavolať odborníka, ktorý ti s ladením pomôže. Mal by si preto navštíviť fyzioterapetu a nechať si vyšetriť pohybový aparát a prípadne prejsť všetkými odporúčanými nápravnými cvičeniami. Keď máš piáno naladené, môžeš sa pustiť do nácviku hrania. Teda zamerať sa na zvládnutie mobility a stability a základných pohýbových vzorov. Až potom si pripravený začať na piáne hrať, teda trénovať podľa pripravených tréningov. Hranie je tiež zo začiatku pomalé, pretože si najskôr musíš vytvoriť aeróbny a kondičný základ. Až potom ťa čakajú plnohodnotné tréningy.
V programe ponúkate niekoľko desiatok cvičení, tréningov a dokonca tréningové plány. Kto ich vytvoril? Je technika v nich správna a bezpečná?
Všetky pohybové a tréningové časti FitHero Výzvy boli vytvorené profesionálnymi vysokoškolsky vzdelanými trénermi s dlhoročnými skúsenosťami. Navyše všetky cvičenia, tréningy a plány boli konzultované s odborníkmi zo SAKTu (Slovenská asociácia kondičných trénerov), prípadne iných organizácii, s ktorými spolupracujeme. Ich logá nájdeš v partneroch na viacerých stránkach. Pri nahrávaní techniky tréner vykonávajúci techniku cvičenia nebol nikdy sám. Ďalší jeden alebo dvaja tréneri jeho techniku neustále kontrovali, tak aby technika bola prevedená správne, bez najmenších zaváhaní. Zároveň sme vytvorili tréningové plány, ktoré na seba nadväzujú. Pre začiatok musíš zvládnuť základné, vyššie spomínané náležitosti. Pre tých, ktorí si osobného trénera na nácvik pohybových vzorov nemôžu dovoliť, sme pohybové vzory dôkladne a podrobne spracovali. Pokračovať môžeš základmi tréningu, kde ti ukážeme rôzne typy tréningov, ich tempo a spôsob zostavenia. Potom už prejdeš na budovanie aeróbneho a kondičného základu a prvé tréningy pre začiatočníkov. Pripravili sme 3 úrovne tréningov, pre postupný prechod od začiatočníka až po experta.
Ako funguje FitHero aplikácia? Pomôže mi v mojom tréningu?
FitHero tréningová aplikácia je jednoduchá webová aplikácia, ktorá ti pomôže plnohodnotne trénovať v domácom prostredí alebo kdekoľvek vonku. Teda ak máš pripojenie na internet. Aplikáciu si nemusíš inštalovať. Stačí, ak si otvoríš email alebo FitHero Výzvu, klikneš na tréning a tlačítko Prehrať tréning. Aplikácia má niekoľko výhod. Hlavnou je žo, že trénuješ v tempe, ktoré je pre tréning pevne dané. Tempo je to, čo je rozhodujúce pre plnenie cieľov. Navyše sa môžeš plne sústrediť na svoj tréning a nemusíš si jednotlivé opakovania počítať. Ak perfektne zvládaš techniku, aplikácia ti pomôže z tréningu dostať maximum.
Mám vlastný tréningový plán, je FitHero Výzva pre mňa?
Tréning je len jedna, veľmi malá časť FitHero Výzvy. FitHero Výzva je zameraná na perfektné zvládnutie všetkých troch dôležitých oblastí. Výživy, pohybu a životného štýlu. FitHero Výzva ti umožňuje nastavenie vlastného tréningového plánu a dní, ktoré trénuješ. Následne ti ponúka úlohy, ktoré doplnia tvoj tréningový plán a sú mu plne prispôsobené. Získaš tak úlohy pre svoj každodenný pohybový plán, regeneráciu, správne stravovanie pre dosahovanie vytýčených cieľov, ale tiež zvládanie stresu, plánovanie alebo len voľné užívanie času s rodinou a priateľmi ako aj vlastného voľného času. Navyše pripravujeme prehľadné štatistiky, ktoré ti ukážu, ktoré oblasti môžeš ešte zlepšiť a súťaže, ktoré ťa budú viac a viac motivovať k tomu, aby si bol každý deň lepší.
Chcem sa hýbať, ale nechcem trénovať? Nevadí to?
Tréning odporúčame našim klientom až po dosiahnutí všetkých základov pohybu a aj to iba v prípade zvládnutia už viackrát spomínaných náležitostí pohybu. Takže rozhodne to nevadí. Je tiež dosť pravdepodobné, že po zvládnutí všetkých týchto častí budeš chcieť prirodzene pokračovať ďalej a rozhodneš sa, že do tréningu predsa len pôjdeš. Ak trénovať nemôžeš, ponúkame ti pohybové a regeneračné plány aj bez tréningu.